torsdag 14 augusti 2008

Aj

Alltså, vart börjar man ? Ska man ens skriva om gårdagen ? kanske är det bättre att den sakta och säkert glöms bort ?
Modevecka, Weekdayfest, gratis bar. Dessa kombinationer var tydligen för mycket för mig. Inte bara för mycket utan överväldigande för mycket. Jag blev lyrisk! Efter att ha jobbat på en kyrkogård i tre veckor kan jag visserligen förstå min glädje över att få se levande människor. Men kom igen, det kanske inte är något att bli vansinnigt galen utav. Den fria baren var ett kapitel för sig. Men att halsa sju öl och dricka en flaska vin på tre timmar förstår väl varenda människa att man blir helt totalt plakat av ? Ja alltså varenda människa utom jag själv. Jag hade det helfestligt. Tills jag reste mig upp från trotoaren vid st.eriksplan där jag suttit med min medsmugglade vinare och glas. Då somnade jag tydligen nästan i en väns famn. Stående. Sen gick det utför. Rakt utför, enda till ungefär nu. Att komma upp kl 6 och gå till jobbet som jag så naivt planerat då ? Nej. Tydligen hör man inte väckarklockor när man har somnat av att levern är totalmarinerad av billigt vin. Ångest över att möta chefen imorgon? Ja. Enorm faktiskt. Eftersom jag fyra timmar försent ringer och sjukanmäler mig. Alltså fyra timmar för sent.
Vad har jag och min naivt lyckliga hjära lärt oss ? Att man inte måste dricka upp all gratis öl man får. Får du 10 flaskor är du inte tvingad att svepa dessa. Om det inte är så att du vill att det ska forsa upp öl från munnen på dej några timmar senare.

Inga kommentarer: