fredag 8 augusti 2008

harhjärta

jag vet inte vad jag vill.
förvirrar mig själv.
och andra tror jag. Och jag blir arg för jag vill inte att andra ska känna dåliga saker för att jag behöver få känna bekräftelse.
Varför gör jag så ? tar upp saker som inte borde vara någonting längre ?
jag vill ju egentligen inte.
jag vet ju inte vad jag vill.
för jag vill inte vara med honom, och inte med honom.
men jag orkar inte vara ensam med mig själv.
för jag vill skita i att älska mig själv innan jag får älska någon annan.
jag kommer aldrig komma någon vart om jag ska spela efter regler.
men min hjärna jobbar i 180 samtidigt som den står still.
tänker alla tankar samtidigt som den vägrar tänka alls.
allt ligger huller om buller och allt jag vill är att ha en arm om mig. utan att någon säger ett ord eller tänker en tanke eller känner en endaste känsla. bara en arm och en kropp. lite värme i den tidiga hösten.

Inga kommentarer: